روش تحقیق نقش والدین در تحصیل فرزندان
روش تحقیق نقش والدین در تحصیل فرزندان
تعداد صفحات: 45
فرمت :ورد (قابل ویرایش)
اهداف تحقیق:
هدف از این تحقیق این است که بدانیم آیا از نظر زمینه های رفتاری و روانی وشخصیتی میان نوجوانان والد دار و بدون والد تفاوتی وجود دارد یا خیر؟
هدف دیگر این است که میزان شیوع اختلال شخصیت ضد اجتماعی را میان نوجوانان والد دار و بدون والد تعیین کنیم.
هدف دیگر این است که در صورت مشخص شدن تفاوتها، نتایج در اختیار موسسات و کسانی که در کار تعلیم و تربیت و آموزش نوجوانان هستند، قرار بگیرد تا گامی موثر باشد در تدوین برنامه های منظم برای رفع مسائل و مشکلاتی که ممکن است در میان نوجوانان وجود داشته باشد.
نتیجهگیری:
با محاسبه میانگین گروه نوجوانان والد دار که 73/8 بوده است و میانگین گروه نوجوانی بدون والد که 15/7 بوده است و سپس با محاسبه انحراف استاندارد گروه نوجوان والد دار که 13/24 شده است و گروه نوجوانان بدون والد که 06/2 شده است و جایگزین دکردن این مقادیر در فرمول t استیودنت، عدد 49/1 به دست آمد. که در مقایسه با t جدول در سطح 05/0 و درجه آزادی بی نهایت، مقدار t محاسبه شده کوچکتر از t جدول (96/1) شد که این نشان می دهد که فرضیه ما در این پژوهش رد شده است. یعنی تفاوت معنی داری میان میانگین های دو گروه وجود ندارد
